top of page
Search
  • Writer's pictureפרויקטים

חתונת הזהב

Updated: Apr 9, 2019


במסגרת חודש האזרח הוותיק בחולון יתקיים טקס חתונת זהב לזוגות שנשואים כבר יותר מ־50 שנה: "החכמה היא לגלות סבלנות ולא לחשוש להתפשר עבור בן הזוג", אומרת אחת הנשים






במסגרת חודש האזרח הוותיק בחולון ייתקיים ב־30/10 כנס למיצוי זכויות של ניצולי שואה ובני משפחותיהם, וטקס חתונת זהב ל־18 זוגות של ניצולי שואה שנשואים יותר מ־50 שנה.

את הכנס ארגנו אגף הרווחה והשירותים החברתיים והשירות לאזרח הוותיק בעיריית חולון, העמותה למען הקשיש ועמותת "מגשימים" שמגשימה משאלות לב לניצולי שואה. 

בין הזוגות שיחגגגו גם יעקב (83) ומרים (72) חיבל שנשואים משנת 1964. יעקב נולד בפולין לפני מלחמת העולם השנייה ומרים בסיביר עם סיום המלחמה, ושניהם עלו בנפרד לישראל ונפגשו בארץ.

"באותו רגע זה היה טבעי וברור לשנינו שנהיה יחד", אומר יעקב, שנהג לדווש באופניו קילומטרים רבים כדי לפגוש את מרים והיה שר לה סרנדות ברוסית.

תלמידי מגמת הצילום בתיכון נעמת חולון צילמו וליווי את האירוע והכינו תערוכה מרשימה ,

תלמידי בית הספר, במגמת טיפוח החן נפגשו עם הקשישות במהלך החודש האחרון לקביעת זמן טיפוח שיער ואיפור ביום הטקס.

תלמידי מגמת צילום קיבלו תמונות נישואים ישנות מהקשישים לבניית אלבום תמונות. בטקס נפתח סטודיו לצילום ליד האולם המרכזי בו יערכו את טקס החופה.

כפרויקט מלווה וממשיך תהליך,נפגשים התלמידים עם הקשישים בביתם וכותבים על חייהם בילדותם בשואה וסוד חיי הנישואים הממושכים ומצלמים אותם בביתם. במהלך השנה התלמידים יצרו אלבום חתונה של כל הזוגות שנישא ולכל


זוג יוקדשו שני דפים עם צילומי העבר, וצילום עכשווי

כמו כן התמונות יוצגו לראווה במוזיאון האומנות בחולון. הפרויקט מרגש מאוד את התלמידים ,המפגש בבתי הקשישים חשוב הן לניצולי השואה והן לתלמידים

הרווח ההדדי לקשישים הינו קשר עם תלמידים צעירים ושיתוף בסיפור חייהם.

\

8 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page